Kaip tinkami vadovo sprendimai gali pagerinti komandos darbą?

Kiekviena komanda, kiekviena organizacija nuolatos susiduria su iššūkiais, kurių išvengti tiesiog neįmanoma. Galų gale, viskas priklauso, kaip visos tos negandos yra įveikiamos ir kaip yra kuriama prevencija jų atsiradimui ateityje. Tai priklauso nuo komandos pasiruošimo, susibendravimo bei atsidavimo organizacijai. Žinoma, išimčių pasitaiko visur, tačiau daugumai negandų galima apeiti dar iš toli. Tam reikalingas lyderis, kuris sugebės paruošti aplinkinius, kitaip tariant, vadovas yra raktas į komandos sėkmę. Jo gebėjimai skatinti bendradarbiavimą, motyvuoti darbuotojus ir kurti produktyvią darbo aplinką yra esminis veiksnys įmonės veiklos rezultatuose. Dabar Mantvydas Matthew Narusevicius mums padės aptarti, kaip vadovas gali pagerinti savo komandos darbą ir padėti jiems siekti didesnio efektyvumo.

Pirmiausia, reikia kalbėti apie aiškią bei efektyvią komunikaciją. Tikras lyderis turi aiškiai nurodyti tikslus, užduotis ir kurti lūkesčius tam, kad darbuotojai galėtų lengvai suprasti, ką tiksliai turi nuveikti. Kai aiškiai žinai kur eini ir ko sieki yra žymiai paprasčiau, nes nežinia nieko gero nežada. Taip pat svarbu ne tik aiškiai komunikuoti, bet ir klausytis savo komandos nuomonės. Tai skatina bendradarbiavimą ir gerina darbuotojų įsipareigojimą pavieniams projektams ar net pačiai įmonei. Ir čia nėra kalbama apie pavienius atvejus, nes tai reikia daryti nuolatos, todėl periodiniai aptarimai su komanda padeda stebėti pažangą, identifikuoti problemas ir rasti sprendimus. Tikras lyderis turi ne tik pats imtis veiksmų, bet tuo pačiu jis privalo skatinti darbuotojus imtis iniciatyvos, sprendimus atlikti patiems, nes taip yra skatinamas jų pasitikėjimas ir motyvacija. Kai pasitiki savo komanda ir ji pasitiki tavimi, tai akivaizdu jog jai galima skirti daugiau atsakomybės ir skatinti jų tobulėjimą. Todėl vadovas turėtų teisingai deleguoti užduotis ir suteikti galimybes augti.

Mantvydas Matthew Narusevicius teigia, jog tikras lyderis organizacijoje turėtų nuolat analizuoti ir tobulinti darbo procesus, siekti sumažinti bereikalingą biurokratiją ir pagerinti efektyvumą. Todėl investavimas į darbuotojų mokymus ir tobulėjimą srityje skatina naujų įgūdžių įgijimą, o tai tiesiogiai prisideda prie įmonės veiklos efektyvumo. Juk modernios technologijos gali palengvinti darbo procesus. Dėl šios priežasties vadovas turėtų skatinti naudoti  tik tinkamas technologijas darbo efektyvumo didinimui. Kaip sako ekspertas, tikras lyderis turi turėti ir puoselėti aiškią bei įkvėpiančią viziją, kuri skatintų visus įmonės narius veikti bendrų tikslų link ir siekti aukštesnių rezultatų. Na, o kai tai yra pasiekiama, galima kalbėti apie skaidrią ir teisingą atlygio sistemą, kaip motyvacinę priemonę. Lyderis ar kitas atsakingas asmuo turėtų įsitikinti, kad atlygio politika yra sąžininga ir skatina aukštus darbo rezultatus.

Vadovas, siekiantis pagerinti savo komandos darbą, turi imtis įvairių priemonių, kurios skatina bendradarbiavimą, didina motyvaciją ir skatina įmonės veiklos efektyvumą. Efektyvus komunikavimas ir įmonės veiklos efektyvumo didinimo priemonės bei komandos motyvacijos svarba yra esminiai aspektai, kurie leidžia veiksmingai vadovauti. Galiausiai, vadovas turi suprasti, kad jo įtaka komandos darbui neapsiriboja tik vadovavimo stiliumi ar užduočių delegavimu. Tai yra nuolatinis procesas, kuriame jis nuolat tobulina savo įgūdžius, mokosi iš patirties ir skatina darbuotojų, kaip specialistų ir asmenybių, augimą. Tik tokia nuosekli politika gali užtikrinti sėkmingą ir ilgalaikį įmonės funkcionavimą bei augimą.

Mantvydas Matthew Narusevičius daugiau patarimų apie vadovavimą bei lyderystę pateikia čia: